✘صفــــــر الیـــــــــــد✘

دست خالی ترینم...

خدایا خدایا نگاهم کن خیره ی خیره نگاهم کن

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

ریشه پابرجای اندیشه ها...

چهارشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۳۰ ب.ظ

ریشه پابرجای اندیشه ها

 

از سال های اول دبستان یا حتی شاید از آن هم زودتر، به ما آموخته اند که جهان

منظم، خالقی و ناظمی می خواهد و این خالق توانا یکی است و قادر است و حکیم

است و دانا، و این باور بزرگ همیشه تکیه گاهی محکم و پشتیبانی سترگ برای ما بوده و هست.

 

اما این باور در درون ما تا چه حد ریشه کرده و تا چه اندازه محکم و پابرجا و ثابت است؟

 

راستی اگر روزی همه آدم ها خلاف باور ما را فریاد کنند، اگر تیرهای شک

و تردید به سوی باورهای همه نشانه رود، اگر به هزار برهان فریبنده باورمان

را به مسلخ انکار بکشانند و اگر بر این باور به پرتگاه تهدیدمان بکشانند،

باز هم بر باور خودمان ثابت و پا برجا خواهیم بود؟

 

آیا آن قدر به آن اندیشیده ایم و در آن به یقین استوار رسیده ایم

که بتوانیم همه پهنه های شک و تردید و انکار و تهدید را به سلامت بگذرانیم؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۰۳
✘صفـــــر الیــــــــــــد✘

باور

یقین

انسان

ایمان

خدا

نظرات  (۷)

سلام

ید الله فوق اایدیهم ... بی نهایت زیبا و لذت بخشه ...


آقای مصباح می گوید: آیت الله بهجت از مرحوم آقای قاضی (ره) نقل می کردند که ایشان می فرمود:« اگر کسی نماز واجبش را اول وقت بخواند و به مقامات عالیه نرسد مرا لعن کند! و یا فرمودند: به صورت من تف بیندازد. »
اول وقت سرّعظیمی است « حافظوا علی الصلوات: در انجام نمازها کوشا باشید. »
خود یک نکته ای است غیر از « أقیموا الصلوة: و نماز را بپا دارید. » و همچنین که نماز گزار اهتمام داشته باشد و مقید باشد که نماز را اول وقت بخواند فی حدّ نفسه آثار زیادی دارد، هر چند حضور قلب هم نباشد. »



موفق باشی

در پناه الله

پاسخ:
پاسخ:
سلام آقا سید بزرگوار!

واقعا زیبا لذت بخش و حیرت انگیزه این آیه اصلا احساس درونیمو نمی تونم اظهار کنم غیرقابل وصفه...

مستدام باشید در راه نور...

در پناه مهربانترین مهربانان....
۰۳ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۲:۳۵ عباسعلی اسدی (دست نوشته)
سلام
خانم دکتر شرمنده تو زحمت افتادید و مزاحم وقت شریف‌تون شدیم.
خواهش می‌کنم اجازه‌ی ما هم دست شما است. پس منتظر خبرتون هستم.
اندیشه‌تون قشنگ
یا علی (ع)

پاسخ:
پاسخ:
سلام بزرگوار خواهش می کنم اختیار دارید...

اندیشه ی جنابعالی هم پرنور و خدایی باد...
علی(ع) یار یاور و باورتون
۰۳ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۶:۰۳ وبلاگ چند جهتی اشارت یک
سلام. وبلاگ فاخرتان در وبلاگ چند جهتی اشارت یک لینک شد....

همه چیز باید فدای حقیقت شود....

پاسخ:
پاسخ:
سلام بزرگوار لطف عالی مستدام...

وبگاه جنابعالی با افتخار لینک شد.
سلام دوست مجازی خوبم
چند روز دیگه تولد عشقمه من خیلی ب کمکت نیاز دارم
ازت میخوام بیای هر چند تا ک میتونی براش کامنت بذاری
میخوام بشن 1372
من وقت زیادی ندارم برا همین خیلی ب کمکت نیاز دارم
میخوام بیای بترکونی واخر معرفتتو نشون بدی
مرسی
سلام بر شما
باورهای تئوریک، زمانی بصورت اعتقاد راسخ و محکم درمیاید که برطبق آن عمل شود. اگر ما براساس اعتقادات خود عمل کنیم، به یقین میرسیم «واعبد ربک حتی یاتیک الیقین.» و زمانی که به یقین رسیدیم دیگر تندبادهای سخت هم نمیتوانند ما را از جای خود حرکت دهند. این فراز از دعای عرفه امام حسین(علیه‌السلام) را باید همیشه تکرار کنیم: «انزل یقینک فی صدری و رجاءک فی قلبی.»
موفق باشید

پاسخ:
پاسخ:
سلام بزرگوار!
سپاس از نظر ارزشمندتان و اینکه به این زیبایی حق مطلب رو بیان فرمودید...
اندیشه تان خدایی باد...
سعی کردم ریشه ای یاد بگیرم

پاسخ:
پاسخ:
ان شالله که شاگرد خوبی باشیم!
سلام دوست عزیز لینک ها بدستم رسید اما فکر میکنم یا جای بخصوصی باید گذاشت یا توی وب من نمی خونه.البته ببخشی که مزاحمت میشم.

پاسخ:
پاسخ:
سلام بانو!پاسخ در وب جنابعالی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی