✘صفــــــر الیـــــــــــد✘

دست خالی ترینم...

خدایا خدایا نگاهم کن خیره ی خیره نگاهم کن

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

جرعه ای حرف حساب

سه شنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۳، ۱۲:۵۴ ب.ظ

جرعه ای حرف حساب

خداوند سبحان خطاب به آدمى مى فرماید:
یَابْن َآدَمَ!
1) أکْثِرْ مِنَ الزّادِ، فَإِنَّ الطَّریقَ بَعیدٌ بَعیدٌ.
2) وَجَدِّدِ السَّفیْنَةَ، فَإِنَّ الْبَحْرَ عَمیقٌ عمیقٌ.
3) وَخَفِّفِ الْحَمْلَ، فَإِنَّ الصِّراطَ دَقیقٌ دَقیقٌ.
4) وَأخْلِصِ الْعَمَلَ، فَإِنَّ النّاقِدَ بَصیرٌ بَصیرٌ.
5) وَأخِّرْ نَوْمَکَ إِلَى الْقَبْرِ.

6)وَفَخْرَکَ إِلَى الْمیْزانِ.

7) وَشَهْوَتَکَ إِلَى الْجَنَّةِ.

8) وَراحَتَکَ إِلَى الاَّْخِرَةِ.

9) وَلَذَّتَکَ إِلَى الْحُورِ العینِ.

10) وَکُنْ لى ، أکُنْ لَکَ.

11) وَتَقَرَّبْ إِلَىَّ بِاسْتِهانَةِ الدُّنْیا.

12) وَتَبَعَّدْ عَنِ النّارِ لِبُغْضِ الْفُجّارِ وَحُبِّ الاَْبْرارِ.

13) فَإِنَّ اللّهَ لایُضیعُ أجْرَ الْمُحْسِنینَ.1


اى فرزندآدم!
1) «توشه » را افزون کن ، که «راهِ » [آخرت و رسیدن به سعادت ]، دور است دور!

2) و «کشتى » را تعمیر کن ، که «دریا» عمیق است عمیق!

3) و «بار»[هاى اضافى که در این سفر به کارت نمى آیند] را فرو گذار و سبک گردان ، که راه باریک است باریک!

4) و «عمل »[و کردار و گفتارت ] را خالص گردان ، که «حسابرس »بیناست بینا!

5) و خفتن خویش را به تاخیر بینداز و آن را براى درون قبر بگذار!

6) و فخر کردنت را براى هنگامه برپایى «میزان » [در قیامت ] بگذار.

7) و میل [و برآوردن خواهشهاى دل ]ات را براى بهشت واگذار.

8) و راحتى و آسایشت را براى جهان آخرت بگذار.

9) و لذت جویى ات را براى [زیستن در کنار] همسران بهشتى واگذار.

10) و براى من باش تا من نیز براى تو باشم.

11) و با سبک شمردن دنیا، به من نزدیک شو و تقرّب بجوى.

12) و با دشمن داشتن فاجران و بدکاران ، و نیز دوستى با ابرار و نیکان ، خویشتن رااز آتش ، دور بدار.

13) پس [بدان که ] خداوند، پاداش نیکوکاران را تباه نمى سازد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۰۵
✘صفـــــر الیــــــــــــد✘

توشه

انسان

آخرت

دنیا

خدا

نظرات  (۷)

۰۵ فروردين ۹۳ ، ۱۴:۲۶ حسین (تیساپه لینگ )
سلام ابجی
حالت خوبه؟
حال و هوای وبم رو فاطمیه ای کردم
نظرت در مورد قالب و مداحیش چیه ؟
ممنون میشم نظرتو بگی

پاسخ:
پاسخ:
سلام،شکرلله
چشم خدمت میرسم
۰۶ فروردين ۹۳ ، ۱۷:۰۰ عاشق امام رضا
امروز عموی عزیزم از میان ما رفتند. خواهش میکنم از شما و هر کسی که این متن رو میخونه براشون یه فاتحه بخونید و دعا کنید الان عمو تنهای تنهاست . دعاکنید امشب شب اول قبر یه عموی مهربونه. اگه تونستید براش قرآن بخونید.ممنونم
۰۷ فروردين ۹۳ ، ۱۳:۰۲ حسین (تیساپه لینگ )
خدایا رهایم مکن بی تو سردم

جدا از درخت تو یک برگ زردم

بدون تو هیچم ، اگر هم که باشم

شرار غمم ، غصه ام ، کوه دردم

خدایا من از سایه ای در گریزم

شب وروز با این شبح در نبردم

شبی از نگاه شبح مرده بودم

ولی دست گرم دعا زنده کردم
۰۷ فروردين ۹۳ ، ۱۳:۳۳ حسین (تیساپه لینگ )
خدایا
اگر ندانستم از تو چه بخواهم و از درخواست خودم حیران بودم ؛ تو مرا به آن چه صلاحم هست رهنمون باش.و دلم را بدانچه رستگاری من در آن هست؛متوجه فرماکه چنین کاری از توشگفت آور نیست و از کفایت های توناساخته نمی باشد.
« نهج البلاغه » خطبه 218
سلام
چ حدیث پر معناییسال خوبی داشته باشید
خدمت عاشق امام رضا (ع)
خدا رحمتش کنه
چشم حتما دعاش میکنیم اگر مستجاب بشه
کسانی که با دیگران رو راست نیستند با خود نیز بدین گونه اند.((اُرد بزرگ))
سلاااااااااام خواهر جووووووووووووووونمممم
عاااااشقتــم

مرسی از کامنت های خیلی خیلی خوبت

پاسخ:
پاسخ:
سلام نفسی]

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی