✘صفــــــر الیـــــــــــد✘

دست خالی ترینم...

خدایا خدایا نگاهم کن خیره ی خیره نگاهم کن

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

من مسافرم ...

جمعه, ۱ فروردين ۱۳۹۳، ۰۴:۵۰ ب.ظ

من مسافرم ...

 

جهانگردی به دهکده ای رفت تا زاهد معروفی را زیارت کند و دید که زاهد در اتاقی ساده زندگی می کند.

اتاق پر از کتاب بود و غیر از آن فقط میز و نیمکتی دیده می شد.

جهانگرد پرسید: لوازم منزلتان کجاست؟...

زاهد گفت: مال تو کجاست؟

جهانگرد گفت:من اینجا مسافرم.

زاهد گفت: من هم.

 من کیستم...؟!

ارزش من چقدر است...؟!

با زندگی خود تا کنون چه کرده ام...؟!

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۰۱
✘صفـــــر الیــــــــــــد✘

مسافر

انسان

آخرت

خدا

دنیا

نظرات  (۲۰)

هرچه میکشیم وهرچه برسرمان می اید
از نافرمانی خداست
*شهید حاج حسین خرازی*
در کوچه پس کوچه های خاطرات گذشته ام به دنبال خود می گشتم ، شاید که خود گم شده ام را پیدا کنم و از او بپرسم : راستی من کیستم ؟ اصلا من در این زمانه چه می کنم ؟ احساس می کنم برای این روزگاران ساخته نشده ا م . برای دو رنگی ، دروغ و نامهربانیها غریبه ام . نمی گویم اصلا با زمانه و عاداتش همرنگ نشده ام ! نه هرگز . آخر من نیز جزئی از همین زمانه و همین مردم هستم !
۰۲ فروردين ۹۳ ، ۰۲:۳۳ حسین (تیساپه لینگ )
امام صادق علیه السلام می فرمایند :

إنَّ سُوءَ الخُلُق لِیُفسِدَ الایمانَ کَما یُفسِدُ الخَلُّ العَسَلَ.

به راستی که بد اخلاقی ایمان را تباه می کند همچنانکه سرکه عسل را فاسد می کند .


سال نو مبارک امیدوارم تو این سال نو همه خوش اخلاق باشیم

پاسخ:
پاسخ:
سلام بزرگوار!
سال نو شما هم فاطمی باد و در سایه یاس نبی پر نور و خدایی باشید...

ان شالله که همه سال خوش اخلاق باشیم.
سلام.

پاسخ:
پاسخ:
سلام ناشناس عزیز!
سلام دوست عزیز اگر مایل به تبادل لینک با ما هستید لطفا ما را مطلع بفرمایید.
باتشکر.باران موزیک
« وَ مَنْ أَحْیاها فَکَأَنَّما أَحْیا النَّاسَ جَمِیعاً »
هر کسى یک نفر را زنده کند مانند این است که همه مردم را زنده کرده است.


(مائده/32
غم هجرانت آنقدر سنگین است که
یک روز نه بلکه یک دهه
یکسال نه که هر سال
و هرسال دوبار سوگواری نیز
تسلی مان نمی دهد.
سلام خداوند بر بانوی بزرگواری که بخاطر عظمت مهربانی اش نسبت به پدر بزرگوارشان - رسول خدا صلی الله علیه و آله - ام ابیها ( مادر پدرش ) لقب گرفتند.

ایام فاطمیه بر همگان تسلیت باد
خوشحال میشم از حضورتان در وبلاگم
سلام و تشکر از حضورتان در یاقوت سبز.
سال نو مبارک.
موفق باشید، بدرود.

پاسخ:
پاسخ:
سلام بانوی مهربونم، سال نو شماهم مبارک و ان شالله که در سایه یاس نبی سالی پر خیر و برکت داشته باشید.
۰۵ فروردين ۹۳ ، ۱۸:۰۹ حسین (تیساپه لینگ )
سلام مجدد
ابجی
این سوالی که مطرح کردی یه سوال خیلی مهمه
یا بهتر بگم پرسش اساسی ای هست که هر انسان باید از خودش بپرسه تا به سعادت برسه
یعنی هر کس که بتونه به این سوال پاسخ در خور و شایسته نشون بده به سعادت هم میرسه
من کیم ؟
از کجا اومدم ؟
کجا هستم؟
وبه کجا میرم ؟
اینا سوالاتی هستند که شاید ظاهر ا آسون باشه جواب دادن بهشون
ولی !!!! پاسخ به اون مسیر زندگی آدم رو مشخص میکنه

اگه جواب درست و حسابی برای خودم پیدا کردم حتما در اختیارتون میزارم

پاسخ:
پاسخ:
سلام،ان شالله که به لطف و یاری خدای مهربون پرتوشه ترین و خیرترین سفر رو داشته باشید.

حتما مشتاقانه می شنوم جوابتون رو
بسیار زیبا
سلام
سؤال خوبیه!
از چند راه میشه بهش جواب داد...
اینجا منظور از من همون انسانه دیگه؟!
راه اول: من همونیم که اشرف مخلوقاتم!
اشرف مخلوقاتم،نه بخاطر وفا داشتنم! چرا وفا هم خوبه! ولی سگم وفا داره!
نه بخاطر اینکه حیا دارم؛ اسبم حیا داره!
نه بخاطر اینکه غیرت دارم؛ خروسم غیرت داره!
نه بخاطر عضلات و هیکلم؛ گاو و خر خیلی زورشون بیشتره!
اشرف شدن یعنی ی صفاتی رو دارم که هیچ کس و هیچ چیز نداره!
اون چیه؟! اون عقل و درک و شعور و قدرت اختیار و انتخابه! اون فطرت خدا جومونه!
ارزشم اینقدر بالاست که خدا همه ی جهان رو مسخرم کرده!
یا اینقدر پایین که حتی از حیوون هم بعضی وقتا پست تر میشم...
انعطاف پذیری رو حال می کنی؟
با زندگیم چیکار کردم؟!
هه! بگذریم...
راه دوم:
من ی انسانم!
انسانی که ی زمانی تو ی روزگاری تو ی کوچه،ی در رو جلو چشماش آتیش زدن و ... !
یادت اومد راجع به چی حرف می زنم؟!!
آره! همونی که ی سری از همون بل هم اضل!!! ها که مقایسشون با حیوون،جفاست به مقام حیوانات،ریختن تو کوچه...
آره! همون که ...
از اینم بگذریم...
راه سوم:
من همونیم که ی زمانی خدا تو ی عالم دیگه ازم عهد گرفت!
که چی! که فقط خودشو بپرستم!
که خیانت تو اماتنی که ازش گرفتم نکنم!
امانت چی بود؟!
نپرس...
اصلا دوست ندارم بگم ؛ ولی میگم:
یکی از اون امانتا قرآن بود! دمم گرم! چه خوب امانت داری کردم!
باشه انسان! قرآن فقط مخصوص مجلس ختمه؟!! که فقط بذارن بخونه و هیچ کس بهش گوش نده!
یا برای اینه که ی سری جمع شن ی جا و مسابقه ی نفس باهاش بذارن؟!
که هر کی ی نفس،تونست بیشتر بخونه،اون برندس!!!
عجب!!!
با اون یکیش چیکار کردم؟!! اونو دیگه اصلا نپرس!
اون یکیش ی امام بود که لیاقت نداشتم نگهش دارم!
لیاقت نداشتم که پیشم باشه! باید حتما بهش ظلم می کردم!
آره ظلم!! من که اسمم انسانه همونم که اماممو تو زندان غیبت نگه داشتما !
همونم که قدر اماممو نمی دونم! همون که اینقدر بی حیام که امامم بخاطر من هر لحظه باید گریه کنه!
همون که بخاطر کارای من...
همون و میگم که غلاف شمشیر،بازوی مادرش رو کبود کرده بود!
همون که پدرش رو خونه نشین کردن و حقش رو غصب کردن!
همون که از ناله و راز و نیاز پدرش تو چاه ، درختای شهرشون سبز می موندن.
همون که بخاطر وجودش بود که خدا خلقت رو شروع کرد و زمین رو از عذاب نگه داشت!
همونی که الان از همه غریب تره! حتی از پدر و مادرش!!!!!!!!
بازم بگم من کیم؟!

پاسخ:
پاسخ:
سلام انسان عزیز!
سپاس
وبت عاااااااااااااااااااااالیه
منم در سفره دارم هفت سین را/ولی توأم شده با داغ زهرا
بود سین نخستین سیلی کین/به روی مادرم با دست سنگین
ببین بر سفره سین دومم را/که سویی نیست در چشمان زهرا
بگویم سین سوم تا بسوزی/که مادر سوخت بین کینه توزی
از این ماتم دل حیدر غمین است/که سین چهارمم سقط جنین است
به روی سفره سین پنجم این است/سر سجاده اش زینب حزین است
شده سفره پر از اشک شبانه/ششم سین، مانده سوت و کور خانه
چه گویم شیعیان از سین آخر/بود آن سینه ی مجروح مادر...
.سلام؟
سلام
من کیستم سوال بسیار سختی است
ارزش من چه قدر است هم حقیقت سوال سخت تری است
اما سعی می کنم جواب بدم

من به نظر خودم مجموعی از یک موجودی هستم که هم شبیه چهارپاها هست و هم شبیه فرشته ها ولی گاها چهارپاتر می شود و گاها فرشته تر

تصمیم بر فرشته بودن دارد ولی امیالش چهارپا محمور است
گاها خدایش دستش را بیشتر میگیرد و فرشته تر می شود و گاها لجوجانه دستش را از دست الله در میاورد و به چریدن می پردازد !
نهایت این زیستن تصمیمش دانسته شاید با خودش نیست با خالقش هست چرا که حقیقتا موجودی اینچنین دو چهره ...

ارزش من ، نمیدانم اما یاد گرفته ام که می گویند به قدر دانسته هایت ، عملت ، ارتباطت با خالقت ، و خلاصه به میزان تقوایت !

پس اوضاع زیاد جالب شاید نباشد ... اللهم ارحمنا

با زندگی خود تا کنون چه کرده ام ...

داستان است بس طول و دراز اما خلاصه اش دارم سعی می کنم انسان تر شوم !
انسان به تعریف من موجودی سرگردان فی مابین چهارپایی و فرشتگی است

موفق باشی

در پناه الله

پاسخ:
پاسخ:
سلام بر سید بزرگوار!

سپاس

مستدام باشید در راه دوست...

در پناه مهربانترین مهربانان...
سلام بر شما
مطلب بسیار مهمی را به زیبایی منتقل کردید. حقیقت این است که دوری ما از حقایقی از این دست، سبب بروز بسیاری از مشکلات ماست. فکرنکردن به معاد و زندگی جاوید، ما را دچار روزمرگی کرده و گرد پوچی را بر زندگی ما پاشیده است. تنها را هدفمند شدن زندگی و آبادشدن دل، توجه به خداوند و آموزه‌های آخرین دین اوست.
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
سلام بزرگوار،سپاس از نظر ارزشمندتان...
سلام.

آخ که چقدر اونجور زندگی رو دوست دارم،
اگر بگم بزرگترین آرزوم اینه که از تمام قیود مادی و... رها شم دروغ نگفتم ...
به به ، چه زیبا پاسخ داد ...:
دنیا چو پلی است ما بر آن رهگذران ...

من کیستم؟ :
منو یاد مولانا انداختید:
چه کسم من ، چه کسم من که بسی وسوسه مندم ...

ارزشم ؟ بگذارید خدا قضاوت کند، آدم ها قضاوت نمی دانند ...
چون باز بقول مولانای عزیز:
قاضی نادانی است میان دو دانا ...

و سوال آخر بارمش چند نمره س؟
آخه سخته خانوم!
یا علی.

پاسخ:
پاسخ:
سلام ممنون از پاسخ ارزشمندتون
آخ که گفتید...ای کاش!!!
ای کاش میفهمیدیم دنیا پلی بیش نیست و ما فقط و فقط رهگذریم!
و سوال آخر بارمی داره به اندازه ی تموم عمــــــــــــر!بهای سنگینی داره اگر درک کنی و بفهمیش میتونی در صورتی که تا حالا بازنده بودی حداقلش سعی کنی برنده باشی از این به بعد...

علی یار یاور و باورتون
باسلام و درود;
لینک پیوند شما در دسته ی وبلاگستان به آدرس
http://gharnema.ir/node/127
ثبت گردیده است.
ما را از بروز رسانی وب سایت خود مطلع سازید.
با قرار دادن لینک و لوگوی ما ، همیار ما باشید.

قرن ما
gharnema.ir
سلام
تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
" من مسافرم "
با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/28553
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت "حرف تو" به شما:
"امام خامنه‌ای: هر کس که در راه روشنگری فکر مردم تلاش بکند، از انحرافی جلوگیری نماید، او مانع سوءفهمی شود، از آن‌جا که در مقابله با دشمن است، جهاد است."
یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی