✘صفــــــر الیـــــــــــد✘

دست خالی ترینم...

خدایا خدایا نگاهم کن خیره ی خیره نگاهم کن

طبقه بندی موضوعی
پیوندها

یا ارحم الرّاحمین

چهارشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۲، ۰۱:۲۱ ب.ظ


«یا ارحــــــــم الرّاحــــــمین»

 

همیشه اضطراب و نگرانى یکى از بزرگترین بلاهاى زندگى انسان بوده و هست
و عوارض ناشى از آن در زندگى فردى و اجتماعى، کاملا محسوس است.



همیشه آرامش یکى از گمشده هاى بشر بوده و به هر درى مى زند تا آن را پیدا کند.تاریخ بشر پر است از صحنه هاى غم انگیزى که انسان براى تحصیل آرامش
به هر چیز دست انداخته و در هر وادى گام نهاده، و تن به انواع اعتیادها داده است.


ولى قرآن با یک جمله کوتاه و پر مغز، مطمئن ترین و نزدیکترین راه را نشان داده و مى گوید:

« بدانید که یاد خدا آرامش بخش دلها است»

گاهى اضطراب و نگرانى به خاطر آینده است که در برابر فکر انسان خودنمائى
مى کند، احتمال زوال نعمت ها، گرفتارى در چنگال دشمن، ضعف و بیمارى، ناتوانى 
و درماندگى و احتیاج، همه اینها آدمى را رنج مى دهد

اما ایمان به خداوند قادر متعال، خداوند رحیم و مهربان، خدایى که همواره کفالت بندگان
خویش را بر عهده دارد مى تواند این گونه نگرانى ها را از میان ببرد و به او آرامش دهد 
که تو در برابر حوادث آینده درمانده نیستى، خدایى دارى:
 توانــــــــا، قــــــــــــادر و مـــــــــهربان.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۲۱
✘صفـــــر الیــــــــــــد✘

یا ارحم الرّاحمین

خدای مهربان من

انسان

خدا

آرامش

نظرات  (۴)

۲۱ اسفند ۹۲ ، ۱۶:۴۸ یه بنده خدا
سلام خواهر بزرگوار

تشکر از نظرات ارزندتون

دعامون کنید بزرگوار

دعاگوتونم ان شا الله

فاطمیه تسلیت باد

در پناه الله

پاسخ:
پاسخ:
سلام برادر بزرگوار
سپاس از لطف بیکرانتون آقا سید

ایام فاطمیه رو خدمتتون تسلیت عرض نموده.

در پناه مهربانترین مهربانان...
۲۱ اسفند ۹۲ ، ۱۶:۴۹ یه بنده خدا
«قالَتْ فاطِمَةُ الزَّهْراءُ(علیها السلام) لِلاَْوَّلَینِ:أَرَأَیتُکُما إِنْ حَدَّثْتُکُما عَنْ رَسُولِ اللّهِ(صلى الله علیه وآله وسلم): تَعْرِفانِهِ وَ تَفْعَلانِ بِهِ؟ قالا نَعَمْ. فَقالَتْ: نَشَدْتُکُمَا اللّهُ أَلَمْ تَسْمَعا رَسُولَ اللّهِ یقُولُ:«رِضا فاطِمَةَ مِنْ رِضاىَ، وَ سَخَطُ فاطِمَةَ مِنْ سَخَطى، فَمَنْ أَحَبَّ فاطِمَةَ إِبْنَتى فَقَدْ أَحَبَّنى، وَ مَنْ أَرْضى فاطِمَةَ فَقَدْ أَرْضانى، وَ مَنْ أَسْخَطَ فاطِمَةَ فَقَدْ أَسْخَطَنى»؟ قالا نَعَمْ، سَمِعْناهُ مِنْ رَسُولِ اللّهِ(صلى الله علیه وآله وسلم)، فَقالَتْ: فَإِنّى أُشْهِدُ اللّهَ وَ مَلائِکَتَهُ أَنَّکُما أَسْخَطْتُمانى وَ ما أَرْضَیتُمانى وَ لَئِنْ لَقیتُ النَّبِىَّ لاََشْکُوَنَّکُما إِلَیهِ.»
حضرت زهرا(علیها السلام) خطاب به خلیفه اوّل و دوّم فرمود:آیا اگر حدیثى را از پیامبر خدا(صلى الله علیه وآله وسلم) نقل کنم به آن عمل خواهید کرد؟ گفتند: آرى.
فرمودند: شما را به خدا آیا نشنیده اید که پیامبر(صلى الله علیه وآله وسلم)فرموده اند:«خشنودى فاطمه خشنودى من، و خشم فاطمه خشم من است، هر که دخترم فاطمه را دوست بدارد مرا دوست داشته، و هر که فاطمه را خشنود سازد مرا خشنود ساخته، و هر که فاطمه را خشمگین نماید مرا خشمگین نمود هاست»؟ گفتند: آرى، چنین حدیثى را از پیامبر خدا(صلى الله علیه وآله وسلم) شنیدهایم.
فرمود: من هم خدا و فرشتگان را گواه مىگیرم که شما دو نفر مرا خشمگین نمودید و خشنودم نساختید، و چون پیامبر(صلى الله علیه وآله وسلم) را ملاقات نمایم حتماً از شما به او شکایت خواهم نمود.
یا ارحم الراحمین
آره همه چیزایی که میگی درسته ولی خدا کنه که خدا من و تمام بنده هاشو هیچ وقت به حال خودشون وا نگذاره.
اگه من و بعضی از بنده هاش که مثل من گناهکارن ایمانمون رو بیشتر کنیم هیچ وقت احساس سر درگمی و بلا تکلیفی نمیکنیم . ولی مشکل اینه که امثال من خودشون نمیخوان که ایمونشون زیادتر بشه چون اگه میخواستن حداقل یه کم تلاش میکردن.
ولی هیچ وقت یادم نمیره که تو چه طور همیشه مقاوم بودی در برابر مشکلاتت و اگه قرار بود کاری انجام بدیم هیچ و قت اضطراب نداشتی و هیچ ترسی نداشتی که آیا میتونی حلش کنی یا نه؟ حداقل اگه کمی هم داشتی نشون نمیدادی یا حداقل من که این برداشت رو ازت داشتم. اما من همش میترسیدم که میتونم انجامش بدم یا نه؟ اینا نشون میده که چقدر من ایمونم کمه.همیشه میگفتم کاش منم مثل تو بودم .
معصوم جون التماس دعای شدید .

پاسخ:
پاسخ:
سلام معصومم!
این چه حرفیه عزیزم معلومه که رهاتون نمیکنه نه شمایی که اشرف مخلوقاتشی رو و نه حتی اون کوچکترین موجود زنده ای که به چشم نمیاد او خیلی بزرگتر از اون چیزیه که فکرش رو بکنی خیلی...

بله مشکلمون گیر همون ایمانس همه مون یه جورایی گیرشیم حالا با شدتهای متفاوت یه کی کمتر یکی بیشتر خوب هدف هم همینه دیگه قربونت برم که خودمون رو توی بازار دنیا با امتحانات ریز و درشتی که ازمون گرفته میشه بالا بکشیم این همون بالا بردن ایمانه و حاصل نمیشه مگر با شکست خوردنها سرد و گرم شدنها بالا و پایین رفتنها قبول دارم خوب درد داره طبیعیه اما نتیجه اش شیرینه کافیه درک کنی این امتحانات برای چی ازمون گرفته میشه اونوقته که دیگه تحمل خیلی چیزا برامون راحت میشه خودش این داشتن این حس رو تضمین کرده به شرطی که باورش کرده باشی باوری قلبی باوری که با تمام وجودت لمسش کرده باشی اونوقته که پیروز این امتحانات دنیایی هستی...

خاتون من مگه میشه با داشتن خدایی به این مهربونی و بزرگی قلبت بلرزه و بخوای کم بیاری من به تو ایمان دارم که وجودت مملو از ایمان اوست لحظه به لحظه...
قشنگی این امتحان اینه که هر کسی باید جای خودش باشه سپاس از لطف بیکرانت و اغراق آمیزت اصلا اینجوریانم نیس دلکم به هر حال خوبی و منو هم خوب میبینه دیگه دلخوشی ام به داشتن خوبانی چون شماس.

به روی چشم لیاقت داشته باشم دعاگو هستم اساسون

مواظب خودت و خوبیات باش بانوی مهربونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی